reklama

Ako (ne)prísť o zákazníka

Po istom čase sa Vám pripomínam s novým článkom, obsah ktorého človek proste len tak nevymyslí, to je život. Obsahom je využitie ponuky na výber nového telefónu s tarifom. Nejedná sa síce o Slovensko, avšak človek nikdy nevie.. :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Konkrétny príklad, ako (ne)prísť o zákazníka, sa stal v „nemenovanej“ krajine s názvom Nemecko. Človeku končí po 24 mesiacoch paušál, tak sa rozhliada po rôznych zaujímavých či nezaujímavých ponukách. Rôzne ceny, podmienky, služby a pod. mierne zaberú pár hodín zo života, keďže človek si chce vybrať v podstate z trochu egoistickej stránky vlastne to najlepšie pre seba. Nečudo, výber je veľký, u jedného operátora človek nemá hento, u ďalšieho dostane nielen hento, ale aj tamto, u ďalšieho ani hento, ani tamto... a tak by sme mohli pokračovať ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale k veci. Vyhliadnete si konečne zaujímavú ponuku, ktorá je časovo obmedzená, za celkom výhodných podmienok + s darčekom k viazanosti (ďalším zariadením). Dokonca sa dá preniesť aj pôvodné číslo. Okamžite človek vkladá do košíka, prejde niekoľkými krokmi vypĺňaním rôznych dát i nedát, zaplatí razom kreditkou a hurá, už len počkať 3-4 dni a radovať sa (tovar skladom). Nie však v prípade nemenovanej (asi najväčšej) elektro siete v Nemecku. Radosť sa tak skoro nekonala.

Rovných 14 dní bol človek v očakávaní, avšak nič a stále nič. Tak vzhúru do pátrania, čo sa deje, predsa len človek chce zachrániť už dvojročné číslo. Telefonát na infolinku, kde človek čaká 20 a viac minút a 1 vystrihnutá časť piesne by stihla aj tvorcovi mierne kvapkať na „karbid“, až kým sa človek vlastne s krátkeho rozhovoru dozvie, že objednávka je zamietnutá a dôvody mi nemôžu povedať. Ledaže by som zavolal priamo operátorovi, ktorý to zamietol. Elektromarkt je „len“ prostredník a chudák za nič nemôže (len zobrať províziu v neurčitej výške) . Človeku určite stúpne v takejto situácii tlak do neurčitého trojmiestneho čísla, avšak človek ostáva našťastie aspoň v mojom prípade kľudný. Ďalšia možnosť – volanie operátora. O5 proces obohrávania druhej piesne, až pozná človek všetky tóny po vyše 15 minútach asi viac ako sám jej tvorca. Z ďalšieho rozhovoru operátor v roli ďalšieho mŕtveho chrobáka vlastne nevedel nič povedať, nič vysvetliť. Typicky slovenským spôsobom, ktorý funguje zjavne aj zahraničí, mi dokázal povedať len toľko, že vlastne za všetko môže prostredník, alias elektromarkt, oni mi isto budú vedieť viac povedať. No zbohom. Tak poďme znova volať elektromarkt. Ďalšia polhodina v čudu a výsledok? Ako tým chytrejším už iste došlo – „veškerý žádný“. Takmer hodina a pol stratená, výsledok nula bodov. Vravím si – paráda, teším sa na „ďalšie“ riešenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasledovalo niekoľko mailov, kde som sa snažil zistiť, v čom je problém. HURÁ. Konečne nejaká odpoveď po výhovorkách. A tá odpoveď? Samozrejme zamietnuté, pretože slečna/pani pracovníčka sa zmohla len na vysvetlenie, že ja občan som si objednal vlastne paušál s telefónom, ktorý nie je vlastne paušál (postpaid), ale ževraj dobíjacia karta (prepaid). Vravím si, to musí byť veľmi zaujímavá dobíjacia karta, keď za ňu treba platiť 24 mesiacov fixnú sumu, človek má neobmedzené hovory v rámci krajiny, internet a pod. a zároveň je deklarovaná ako paušál na stránkach. Snažil som ďalšou e-mailovou komunikáciou situáciu objasniť a aj vysvetliť, že sa slečna/pani mýli. No bohužiaľ, zákazník nemôže mať pravdu (ta to už kde by sme boli). Po pár dňoch „trápenia“ opäť telefonát na hotline. Odpoveď? „Zavolajte prosím o minimálne 24 hodín, nefungujú nám vôbec žiadne systémy a nevieme nič robiť.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

OK, stáva sa, vravím si. Vydoloval som aspoň odpoveď od daného pracovníka, či ponúkané paušály sú vlastne paušály, alebo predplatené karty. Odpoveď bola viac než jasná – paušál je jednoznačne paušál a ten ponúkajú ku všetkým telefónom (žiadnu predplatenku). Takže pozdravujem milú slečnu/pani a nech sa naučí, čo sa ponúka ku telefónom. Situácii to aj tak nepomohlo, keďže napriek tomu moja objednávka bola vlastne bez dôvodu zamietnutá. Ešte som stihol cez rôzne fóra sám na nete zistiť, že vlastne prenos od operátora k tomu istému operátorovi nie je veľakrát možný. No hurá, možno tu je tá odpoveď, ktorú mi nikto nepovedal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby toho nebolo málo, urobil som druhú objednávku, avšak zvolil iného operátora. Márne. Ani tu nič nepomohlo. Bezdôvodne zamietnuté už na druhý deň. Hmm. Vravieva sa v živote, že do tretice všetko dobré. Škoda starého čísla, ale zvolil som v treťej objednávke vydanie nového čísla, žiadny prenos starého. Prekvapenie? Nie, nekonalo sa. Opäť bezdôvodne zamietnuté. Dôvody opäť žiadne a len mnou predpokladané. Po niekoľkých mailoch so zákazníckym servisom žiadne vysvetlenia a a by toho nebolo málo, dokonca aj taká bežná odpoveď trvá aj minimálne 5 pracovných dní. Tomu sa vraví rýchlosť a všetko pre zákazníka. To však platí len v prípade, ak vôbec niečo, nejaká tá odpoveď dôjde. Osobne radšej vzhľadom k málu času svoje otázky rýchlo odmailujem, ako čakať polhodinu na infolinke stále..

Podotýkam však, že človek nemá žiadne podlžnosti a napriek tomu si človek nevedel uzatvoriť u tohoto predajcu paušál. V minulosti pri uzatváraní podobného - no problem. Všetko ako po masle. O pár rokov na to sa však radosť nekonala. Možno sa zmenili za ten čas praktiky. Ktovie.

Ostávalo sa mi však poobzerať inde. A úspešne nájdená iná, teoreticky aj lepšia ponuka. Automaticky vystavená, potvrdená a zaplatená objednávka s prekvapením: Iný poskytovateľ (tiež prostredník) vybavil hneď na prvýkrát objednávku bez problémov a do 3 dní mohol človek fungovať s novým číslom a telefónom naplno. Toto je rýchlosť, obalená mojou úplnou spokojnosťou.

V krátkosti zhrnuté a podčiarknuté: Keď sa chce, dá sa to (yes, we can). Takýto prístup som ešte osobne nezažil. Žeby to bol štandard niekde? Avšak ako sa hovorí, „všechno raz musí být poprvé“. Perlička na záver: prešiel odvtedy už vyše mesiac a hlavná spomínaná objednávka, za ktorú človek zaplatil hneď kartou, dodnes nie je vysporiadaná. Zjavne najväčší elektromarkt aj v Nemecku potrebuje „držať“ neoprávnene peniaze, alebo žeby len zamestnával zopár nekompetentých ľudí? Však načo sa zaoberať nie potencionálnym, ale hotovým zákazníkom, pripraveným využiť ponúkané služby. Známe motto tohoto reťazca „Ich bin doch nicht blöd“ (nie som predsa hlúpy) zjavne pre samotný reťazec asi neplatí :)

Ján Jakobej

Ján Jakobej

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Triezvo uvažujúci človek, zaujímajúci sa o veci verejné i neverejné v rôznych oblastiach života i neživota :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu